Sökning - 1 resultat för 'tk 254'
- +Allmänt. Terminologi. Standardisering. Dokumentation (15)
- +Ledningssystem (5)
- +Kvalitet (0)
- +Naturvetenskap och tillämpad vetenskap (0)
- +Hälso- och sjukvård (16)
- +Miljö- och hälsoskydd. Säkerhet (31)
- +Maskinsäkerhet (3)
- +Metrologi och mätning. Fysikaliska fenomen (9)
- +Provning (3)
- +Mekaniska system och komponenter: allmänt (3)
- +Fluidsystem och delar: allmänt (8)
- +Produktionsteknik (4)
- +Sociologi. Service. Företagsorganisation och företagsledning. Administration. Transport Administration (11)
- +Energi- och värmeöverföring (1)
- +Elektroteknik (0)
- +Elektronik (0)
- +Telekommunikation (0)
- +Informationsteknik, kontorsutrustning (16)
- +Bildteknik (2)
- +Finmekanik. Juvelerararbeten (0)
- +Fordonsteknik (6)
- +Järnvägsteknik (1)
- +Textil- och läderteknik (4)
- +Flyg- och rymdteknik (9)
- +Utrustning för materialhantering (2)
- +Förpackningar och distribution (7)
- +Skeppbyggnadteknik och marina konstruktioner (2)
- +Konfektionsindustri (0)
- +Jordbruk (1)
- +Livsmedelsteknik (7)
- +Kemiteknik (11)
- +Gruvdrift och mineraler (0)
- +Petroleum och motsvarande tekniker (10)
- +Metallurgi (4)
- +Träteknik (0)
- +Glasindustri och keramisk industri (7)
- +Gummi- och plastindustri (10)
- +Pappersteknik (2)
- +Färgindustrin (10)
- +Byggnadsmaterial och byggnader (14)
- +Byggstandardpaket (1)
- +Anläggningsarbete (0)
- +Byggnadsprojektering (2)
- +Militärväsen. Militärteknik. Vapen (0)
- +Hem och hushåll. Underhållning. Sport (12)
- +Externa kategorier (0)
Ämnesområden:
Vagnar
Kommittébeteckning: SIS/TK 254
(Järnväg, tunnelbana och spårväg)
Källa: CEN
Svarsdatum: den 20 okt 2025
This document specifies the requirements for closing and locking devices of heavy rail freight wagons including durability, their status indication, maintenance and recycling. Annex A specifies pass-fail criteria for the dimensioning tests. This document is not applicable to closing and locking devices which are used to ensure a pressure difference or to retain liquids/liquid payloads. This document is not applicable to heavy rail freight wagons which are emptied by pressure, nor is it applicable to lose tarpaulins.