Detaljer om förslaget
This document defines a harmonized way to assess the braking performance by test of locomotives, passenger coaches, freight wagons, railbound construction and maintenance machines, and self-propelled passenger trains (multiple units) including high speed trains. The document sets out the standardized method for undertaking brake performance tests and the correction factors to be applied to the data obtained for all types of rolling stock. This document also defines the methods to assess the brake performance in terms of stopping distance, and from this the process to determine vehicle(s) deceleration and braked weight. It then deals with conversion of the braked weight to the braked weight percentage of a vehicle or train for operating purposes. It also sets out additional factors when determining the braked weight percentage of a train calculated from specified braked weight, depending on the formation of the train. In Annex D there is a method for determining brake performance of freight wagons fitted with P10 cast iron or LL-blocks using limited testing (force measurement).
Detta dokument föreslås att fastställas och publiceras som svensk standard.
För att lämna allmänna kommentarer på standardförslaget i sin helhet och på föreslagen titel – klicka på förslagets titel.
För att lämna specifika kommentarer på innehållet – skriv kommentaren och föreslagen ändring i rutan under avsnittet i fråga.
Standardförslag på engelska föreslås att fastställas som svensk standard utan översättning. Kommentarer på engelskspråkiga standardförslag bör vara på engelska.
För att ett standardförslag ska kunna fastställas som svensk standard måste det vara förenligt med svensk lagstiftning. Det är således viktigt att berörda svenska myndigheter klarlägger ifall standardförslaget är förenligt med svensk lagstiftning.