Detaljer om förslaget
This document specifies methodologies for calculation of braking performance for railway rolling stock and is applicable to all countries.
This document describes the general algorithms/formulae using mean value inputs to perform calculations of brake equipment and braking performance in terms of stopping/slowing distances, stationary braking, power and energy for all types of rolling stock, either as single vehicles or train formations, with respect to the braking distance.
The calculations can be used at any stage of the assessment process (design, manufacture, testing, verification, investigation, etc.) of railway rolling stock. This document does not set out the specific acceptance criteria (pass/fail).
This document is not intended to be used as a design guide for selection of brake systems and does not specify performance requirements. This document does not provide a method to calculate the extension of stopping distances when the level of available adhesion is exceeded (wheel slide activity).
This document contains examples of the calculation of brake forces for different brake equipment types and calculation of stopping distance and stationary braking relevant to a single vehicle or a train.
Detta dokument föreslås att fastställas och publiceras som svensk standard.
För att lämna allmänna kommentarer på standardförslaget i sin helhet och på föreslagen titel – klicka på förslagets titel.
För att lämna specifika kommentarer på innehållet – skriv kommentaren och föreslagen ändring i rutan under avsnittet i fråga.
Standardförslag på engelska föreslås att fastställas som svensk standard utan översättning. Kommentarer på engelskspråkiga standardförslag bör vara på engelska.
För att ett standardförslag ska kunna fastställas som svensk standard måste det vara förenligt med svensk lagstiftning. Det är således viktigt att berörda svenska myndigheter klarlägger ifall standardförslaget är förenligt med svensk lagstiftning.