Detaljer om förslaget
This document specifies expected field loads for functions provided by the braking system actuator and modulator and applies to passenger cars and light commercial vehicles (classes M1 and N1, according to UNECE).
Functions addressed in this document are:
— dynamic stability functions (e.g. electronic stability control);
— brake torque optimizing functions (e.g. electronic brake force distribution);
— brake assistance functions (e.g. hill start assist).
This document only covers functions where data of appropriate maturity are available. There are additional functions of a braking system, which are not covered by this document.
By describing the expected field loads, this document specifies representative manoeuvres and occurrences for different functions. These serve as an orientation for the derivation of test procedures.
This document applies to vehicles up to conditional automation (SAE J 3016 level 3) with a maximum of 30 % automated brake operations.
NOTE Field loads for automation levels above level 3 are under consideration for future editions.
Detta dokument föreslås att fastställas och publiceras som svensk standard.
För att lämna allmänna kommentarer på standardförslaget i sin helhet och på föreslagen titel – klicka på förslagets titel.
För att lämna specifika kommentarer på innehållet – skriv kommentaren och föreslagen ändring i rutan under avsnittet i fråga.
Standardförslag på engelska föreslås att fastställas som svensk standard utan översättning. Kommentarer på engelskspråkiga standardförslag bör vara på engelska.
För att ett standardförslag ska kunna fastställas som svensk standard måste det vara förenligt med svensk lagstiftning. Det är således viktigt att berörda svenska myndigheter klarlägger ifall standardförslaget är förenligt med svensk lagstiftning.