Detaljer om förslaget

Svensk titel: Järnvägar - Bromssystem - Styrventiler och avstängningsanordningar
Nummer:EN 15355:2019+A1:2023
Källa:CEN
Kommitté:SIS/TK 254
Namn på kommittén:Järnväg, tunnelbana och spårväg
Publicerat:den 18 sep 2024
Sista svarsdatum:den 17 nov 2024
Ämnesområden:Rälsfordon: allmänt
Contact email:kommentera(at)sis.se
Förslagets omfattning:

This document applies to distributor valves and distributor-isolating devices. The distributor valves contained in this document are of graduable release type. Direct release types are not included. Functionally they are regarded as not containing relay valves of any type, even if the relay valves are physically an integral part of the distributor valves. This document applies to both distributor-isolating devices mounted separate from the distributor valve and distributor-isolating devices integral with the distributor valve. This document specifies the requirements for the design, testing and quality assurance of distributor valves and distributor-isolating devices. The distributor valve and distributor-isolating device are intended to be part of a brake system mounted in a vehicle with maximum length of 31 m and maximum brake pipe volume of 25 l taking into consideration brake pipe inner diameters between 25 mm and 32 mm.

Detta dokument föreslås att fastställas och publiceras som svensk standard.

För att lämna allmänna kommentarer på standardförslaget i sin helhet och på föreslagen titel – klicka på förslagets titel.

För att lämna specifika kommentarer på innehållet – skriv kommentaren och föreslagen ändring i rutan under avsnittet i fråga.

Standardförslag på engelska föreslås att fastställas som svensk standard utan översättning. Kommentarer på engelskspråkiga standardförslag bör vara på engelska.

För att ett standardförslag ska kunna fastställas som svensk standard måste det vara förenligt med svensk lagstiftning. Det är således viktigt att berörda svenska myndigheter klarlägger ifall standardförslaget är förenligt med svensk lagstiftning.