Detaljer om förslaget

Svensk titel: Dieselmotorer - Tillsats AUS 32 för reduktion av NOx - Del 5: Påfyllningsgränssnitt för personbilar (ISO 22241-5:2019, IDT)
Nummer:ISO 22241-5:2019
Källa:ISO
Kommitté:SIS/TK 220
Namn på kommittén:Motorer, driv- och bränslesystem i fordon
Publicerat:den 18 sep 2024
Sista svarsdatum:den 17 nov 2024
Ämnesområden:Bränslesystem
Contact email:kommentera(at)sis.se
Förslagets omfattning:

This document applies to diesel engine powered road vehicles using selective catalytic reduction (SCR) technology. It is primarily intended for use by passenger cars and light commercial vehicles including buses with a gross vehicle mass of not more than 3,5 t, but can also be used by vehicles with a gross vehicle mass of over 3,5 t.

This document specifies the refilling interface for the NOx reduction agent AUS 32 in conformance with ISO 22241‑1, which is needed to operate converters with selective catalytic reduction (SCR) exhaust treatment system. This document specifies the essential functional and geometric requirements of the refilling system in order to ensure compatibility between the on-board refilling system and the off-board refilling system.

For light commercial vehicles and buses having a gross vehicle mass of not more than 3,5 t, the open refilling system specified in ISO 22241‑4 can be used.

NOTE Throughout this document, the term "NOx reduction agent AUS 32" is abbreviated to "AUS 32".

Detta dokument föreslås att fastställas och publiceras som svensk standard.

För att lämna allmänna kommentarer på standardförslaget i sin helhet och på föreslagen titel – klicka på förslagets titel.

För att lämna specifika kommentarer på innehållet – skriv kommentaren och föreslagen ändring i rutan under avsnittet i fråga.

Standardförslag på engelska föreslås att fastställas som svensk standard utan översättning. Kommentarer på engelskspråkiga standardförslag bör vara på engelska.

För att ett standardförslag ska kunna fastställas som svensk standard måste det vara förenligt med svensk lagstiftning. Det är således viktigt att berörda svenska myndigheter klarlägger ifall standardförslaget är förenligt med svensk lagstiftning.