Detaljer om förslaget

Svensk titel: Järnvägar -
Nummer:prEN 16334-2
Källa:CEN
Kommitté:SIS/TK 254
Namn på kommittén:Järnvägar
Publicerat:den 20 dec 2018
Sista svarsdatum:den 21 feb 2019
Contact email:kommentera(at)sis.se
Förslagets omfattning:

This document specifies the characteristics of the Passenger Alarm System (PAS) for Urban Rail.

This document covers the PAS fitted to the passenger carrying Urban Rail rolling stock and specifies:

— the safety related requirements;

— the functional requirements of PAS triggered by pasasengers;

— the requirements for the communication channel between passengers and the driver or OCC;

— the requirements for the functional behaviour of the PAS;

— the requirements for the degraded modes management;

— the requirements for the Passenger Alarm Device (PAD) and PAD area.

This document is applicable to the categories I to III of Urban Rail rolling stock defined in CEN/CLC Guide 26:

— (I) metros;

— (II) trams;

— (III) light rail.

NOTE 1 CEN/CLC Guide 26 defines Metro, Tram and Light Rail as public transport systems permanently guided at least by one rail, intended for the operation of local, urban and suburban passenger services with self-propelled vehicles and operated either segregated or not from general road and pedestrian traffic.

NOTE 2 The PAS function on existing vehicles may require modification to work in conjunction with vehicles that comply with this document.

NOTE 3 This European Standard covers urban rail rolling stock, both with or without a driver.

NOTE 4 For rolling stock devoted to suburban passenger services, this European Standard applies when the TSIs do not apply.

Detta dokument föreslås att fastställas och publiceras som svensk standard.

För att lämna allmänna kommentarer på standardförslaget i sin helhet och på föreslagen titel – klicka på förslagets titel i innehållsförteckningen till vänster.

För att lämna specifika kommentarer på innehållet – skriv kommentaren och föreslagen ändring i rutan under avsnittet i fråga.

Standardförslag på engelska föreslås att fastställas som svensk standard utan översättning. Kommentarer på engelskspråkiga standardförslag bör vara på engelska.

För att ett standardförslag ska kunna fastställas som svensk standard måste det vara förenligt med svensk lagstiftning. Det är således viktigt att berörda svenska myndigheter klarlägger ifall standardförslaget är förenligt med svensk lagstiftning.