Detaljer om förslaget

Svensk titel: Järnvägar -
Nummer:prEN 17149
Källa:CEN
Kommitté:SIS/TK 254
Namn på kommittén:Järnvägar
Publicerat:den 2 okt 2017
Sista svarsdatum:den 16 nov 2017
Ämnesområden:Vagnar
Contact email:kommentera(at)sis.se
Förslagets omfattning:

The purpose of this European standard is to specify the procedure for fatigue strength assessment of railway vehicle structures based on cumulative damage.

This document is applicable to all rail vehicle structures, which are covered by EN 12663 series (car body) and EN 13749 (bogie frame).

It considers materials used for design of car bodies and bogie frames (steel, aluminium, castings and forgings) and the manufacturing according to the standards valid for railway applications.

NOTE As a manufacturing standard, EN 15085 series covers the welding of rail vehicle structures.

It is applicable for variable amplitude load data with total number of cycles higher than 10000 cycles.

This document is not applicable for:

— Corrosive conditions or

— Elevated temperature operation in the creep range.

A static strength assessment is outside the scope of this European Standard.

Detta dokument föreslås att fastställas och publiceras som svensk standard.

För att lämna allmänna kommentarer på standardförslaget i sin helhet och på föreslagen titel – klicka på förslagets titel i innehållsförteckningen till vänster.

För att lämna specifika kommentarer på innehållet – skriv kommentaren och föreslagen ändring i rutan under avsnittet i fråga.

Standardförslag på engelska föreslås att fastställas som svensk standard utan översättning. Kommentarer på engelskspråkiga standardförslag bör vara på engelska.

För att ett standardförslag ska kunna fastställas som svensk standard måste det vara förenligt med svensk lagstiftning. Det är således viktigt att berörda svenska myndigheter klarlägger ifall standardförslaget är förenligt med svensk lagstiftning.